Sweet Jackie

Denna dag vill jag inget annat göra än att hedra den 29 år unga hjälte som somnade igår eftermiddag.  Med ett ständigt rödpunktssikte i pannan, och med en ständigt skarpladdad 9 millimeterskalibrig revolver hårt upptryckt mot tinningen så var Kristian den som vågade kämpa emot något som skulle få de flesta att vika sig för att krossas sönder och samman. När de idag pratade med Kristians förläggare och sedan spelade Sweet Jackie, på P3, kunde jag inte undgå att fälla en långsam tår. Av alla som drabbas och hjälplöst dras in i mörkret så trodde jag faktiskt att den här mardrömmen skulle få ett gott slut. Det är inte rättvist.
 
Har ni inte lyssnat på Sugarplum Fairy, bandet Kristian spelade trummor i, gör det - Sugarplum Fairy .
 
Har ni inte läst Kristians blogg, som fått skelettet att skaka gång på gång, gör det - http://ikroppenmin.blogspot.se/
 
Har ni inte lyssnat på Kristians sommarprat i P1, där känslorna etsas fast på hornhinnan, gör det - http://sverigesradio.se/sida/embedspelaren.aspx?id=0&episodeid=209304&availableTo=2013-06-30
 
Inga ord kan göra Kristian rättvisa men jag tänker på honom idag. Jag lyssnar på Sweet Jackie om och om igen, Caroline, och den kanske bäst passande titeln "The Soul Of The Sun". Sov gott Kristian, sov gott Kristian Gidlund. En god människa, en människa vars värderingar skulle behöva vara en del av varje litet hjärta, en hjälte värd att minnas.
 
Jag kommer att minnas dig som den som trots en ständigt skarpladdad 9 millimeterskalibrig revolver hårt upptryckt mot tinningen redo att släcka ljuset kämpade hårdare än någon annan. All heder åt dig.
 
//M.

Kommentarer
Postat av: Maja

Lyssna även på honom i Värvet om du inte gjort det :)

2013-09-18 @ 18:59:34
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
Postat av: Pelo Largo

Hornhinnan är det yttersta lagret på ögat. Är det verkligen där känslorna etsades fast?;)

Svar: Då han talade så väl att allting uppenbarade sig likt bilder så var det där, ja.
Martin Bohm

2013-09-25 @ 19:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0