Vägen in i ljuset, ackompanjerad av isländska stråk.

När jag tidigare idag låg under täcket och skrev om blod, mörker och kompakt tystnad tänkte jag inte klart. Nu, några timmar efteråt har jag kommit till insikt om mycket i mitt liv. Jag lever dubbelliv, trippelliv och långt många fler liv än så. Det är dags att fläta ihop alla trådar till en ordentlig massa och låta alla soldater strida i samlad trupp. Jag ska sluta vara en tidsoptimist som försätter sig i stressade situationer. Min kropp klarar inte av det, det tär mig sönder och samman. Jag ska kontrollera mina beroenden och omvandla dem till rena njutningar. Jag ska få igång kroppen med träning så att jag kan sova och äta bättre. Jag ska ta det lugnt och tänka på mig själv så att jag kan må bra. Jag ska bli världens bästa pojkvän för mitt hjärta förtjänar det bästa hon kan få.

 

Mental detox och själslig tillfredsställelse. Så stavas projektet där disciplin är den största nyckeln till framgång.


För hur mycket man än vill uppnå och hinna med i livet så kommer man ingenstans om man inte stannar upp och ser sig omkring. Jag kritiserar ofta mig själv, det gör ofta ont. Men utvärdering kan leda till förbättring och så länge man inte ifrågasätter sin existens, för det ska man aldrig göra, så lever hoppet kvar. Inatt går jag ensam in i ljuset till ljudet av isländska stråk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0