Vaniljdrömmar.

Har bestämt mig för att bli mästare på småkakor. Har faktiskt alltid tyckt att sådana varit torra och tråkiga jämfört med saftiga bakverk, men nu har jag äntligen insett vilken charm de har och hur svåra de är att få bra. Jag började med havreflarn, ganska enkelt och det blev rätt bra. Sen gav jag mig på "drömmar", som ska vara luftiga och spröda. Efter ett försök då de blev ganska platta och sega lyckades jag hyfsat gång nummer två. Nästa gång blir det perfekt. Här har ni några bilder.
 
Köpte tre fina kakburkar på IKEA.
 
Här är alltså försök nummer 1.
 
Och nummer 2, lite mer rätt.
 
Har även blivit frälst av att avnända "stektermometer" vid matlagning, köttet blir så mycket mörare då. Här är kvällens middag.
 
//M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0