centimeterdjupa avtryck och halva hjärtslag när blodet droppar från knivens gräns

det är inte orden som känns, det är blodet som droppar från knivens gräns. så önskar jag i alla fall att det var, fast så är det ju inte. det spelar ingen roll hur mycket blod som spills, brinnande tankar slocknar inte ändå. det spelar ingen roll hur djupt tankarna dränks av litervis alkoholhaltig dryck, allt förflutet lämnar centimeterdjupa avtryck som syns om man vet men inte om man vägrar tro på dumdristighet.

jag tänker på döden, nio millimeters tung kaliber och dödlig ammunition. min internetmisär är lika äkta som mitt hjärtas halva slag, lika äkta som kylan jag känner i trettionio graders uv-strålning en vacker sommardag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0